marți, 2 iunie 2015

Sinteza U01-U02-U03-U04

In acest jurnal reflexiv voi realiza o sinteza a celor 4 cursuri prezentate de catre domnul profesor Bogdan Logofatu, in cadrul cursului ,,Instruire asistata de calculator” (IAC).

  Cele patru cursuri sunt:

  • U01-  Studentii, in secolul  21
  • U02-  Pedagogia in secolul  21
  • U03-  LMS- ”Learning management system”
  • U04-  Flipped Classroom (FC)

Unitatete01 ,,Studentii, in secolul 21” are un titlul sugestiv, ce identifica generatiile actuale de studenti, generatia Z. In aceasta unitate ni s-au prezentat si date statistice cu privire la relatia dintre aceasta generatie si tehnologiile digitale.
  Acest curs mi-a clarificat, in primul rand doua structuri de  termeni, si anume: ,,nativ digital”  si ,,imigrant digital”


Structura ,,nativ digital” face referire la persoanele  care s-au nascut in timpul sau dupa introducerea tehnologiilor digitale, iar o interactiune cu aceste de la o varsta frageda conduce la o mai buna intelegere a conceptelor sale.

  In schimb ,,imigrant digital” este persoana care s-a nascut inainte de existenta tehnologiei digitale, si pe care a adoptat-o intr-o anumita masura de-a lungul vietii.

  Statisticile arata ca din ce in ce societatea foloseste tot mai mult tehnologia. Tinerii, studentii, parintii, profesorii sunt acaparati de aceasta tehnologie.
U02-  Pedagogia in secolul  21  In acest curs ni s-a vorbit despre pedagogia secolului XXI, despre  competentele unui profesor al secolului XXI, cat si despre tendintele actuale privind promovarea tehnologiilor in educatie, toate aceste fiind sustinute cu ajutorul imaginilor( asa cum spune domnul profesor ,, o imagine este mai sugestiva decat 1 000 de cuvinte"
  
  Termenul de ,,pedagogie" provine din gr ,,pais, paidos" care inseamna copil+,,agoge" care inseamna conducere.
  Profesorul secolului XXI  trebuie sa urmareasca asigurarea conditiilor necesare stimularii invatarii elevului si a efortului despus de acesta petru a ajunge la buna desfasurare a invatarii.
Profesorul devine sursa de informare pentru elevi, fiind necesar sa indeplineasca mai multe cerinte, si anume:

  • sa se adapteze la nevoile elevilor sai
  • sa comunice cu elevii, dar si cu parintii acestora
  • sa invete
  • sa colaboreze
  • sa fie vizionar
  • sa-si asume rolul de lider
  • sa constituie un model pentru elevii sai

  Asa cum am specificam in introducere, domnul profesor ne-a vorbit si depre Taxonomia lui Bloom. In domeniul educatiei aceasta taxonomie este invocata in legatura cu  clasificarea obiectivelor  de invatare. In orice activitate instructiv-educativa, cadrul didactic trebuie sa identifice si sa stabileasca trei categorii de obiective, precum: obiective de natura cognitiva, de natura afectiva si obiective psihomotorii.


U03-  LMS- ”Learning management system”
  In cadrul acestui curs am aflat despre conceptul de LMS, despre evolutia  istorica, cat si despre implementarea LMS in cadrul Universitatii Bucuresti.

LMS (Learning Management System)  este o aplicatie software ce indeplineste mai multe functii, precum: documentare, administrare, livrare de cursuri in format e-learning.
     Institutiile de invatamant, printre care si Universistatea Bucuresti, utilizeaza aceasta aplicatie pentru a le oferi studentilor cursuri on-line.
In perioada 2003-2013 in cadrul Departamentului CREDIS al Universitatii Bucuresti a fost proiectat, implementat si utilizat cu succes un sistem LMS "home made". Acest fapt se datoreaza profesorului universitar Bogdan Logofatu si programatorului Luca Corcotoi

Incepand cu anul 2010 Departamentu CREDIS, a evoluat, folosind platformele Google. Toate aceste platforme contribuie la o comunicare rapida si eficienta intre studentii si cadrele didactice si personalul administrativ. Principalele servicii web sunt: GMail, GDrive, GCalendar, GGroups.

U04-  Flipped Classroom (FC)
  In  mod traditional actul educational se  desfasura astfel: profesorul scrie pe tabla toata teoria/continutul invatarii, elevii stau in banca si  scriu de pe tabla, ca mai apoi acestia sa primeasca teme pentru acasa.
  Metoda ”fliped classroom” este o metodă modernă utilizată în educație. De obicei, aceasta presupune (re-)crearea conținuturilor în format digital, ca pagină/ aplicație web sau ca videoclip online.  Strategia facilitează minimalizarea timpului alocat predării și maximizarea timpului necesar interactiunii cu elevii.


”Inversarea” (flip) constă în faptul că “predarea” noțiunilor de bază ale unei lecții se face acasă și nu în sala de clasă. ”Tema” de acasă a elevilor constă în angajarea lor motivată, cu eforturi proprii creative, în procesul cunoașterii, iar temele date clasic pentru aplicarea și consolidarea conținuturilor se efectuează în activitatea colaborativă din sala de clasă.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu